Leir 3
Hvem møter jeg på leir?
Leirdeltakere kommer i alle forskjellige former. Du vil kunne møte verdensmesteren, nøleren, optimisten, pessimisten, gjøgleren, den nærtakende, kjærlighetsjegeren eller grubleren.
Frambuleir er et annerledes kurstilbud. Her skal deltakerne få sprenge grenser og oppleve mestring gjennom selvstendig deltakelse i ulike aktiviteter. De skal få utveksle erfaringer og knytte nettverk med andre i samme situasjon. Det er din oppgave, som Frambuhjelper, å legge til rette for dette.
Ankomst
Frambu ligger i Østmarka helt på grensen mellom Oslo og Nordre Follo Kommune. Adressen er Sandbakkveien 18, 1404 Siggerud.
Bil
Det er 17 kilometer fra Oslo sentrum til Frambu. Vi har gratis parkeringsplass, med lademulighet for elbil. Du kan lade ved ladestasjoner på parkeringsplassen og i garasjen. Ta med egen ladekabel.
NB! Det er ikke lov å bruke ladekabel med vanlig stikkontakt.
Buss
Buss nr 550 går fra Oslo Bussterminal til Frambu.
Bussen er merket Enebakk kirke. Nærmeste bussholdeplass heter Brokkenhus. Bussturen tar ca. 26 minutter og det tar ca 10-15 minutter å gå fra holdeplassen til Frambu. Veien er skiltet.
Søk opp Brokkenhus i #Ruter sin ruteplanlegger
Hvem fra Frambu jobber på Leir 3?
Leir er en fantastisk uke, som krever at mange mennesker trår til, både fast ansatte og innleid personell.
Møt de faste ansatte, og de viktige funksjonene, som skal bidra til at dere får god informasjon, oppfølging og støtte i arbeidet på leir 3.
Hvem møter meg første dagen?
Du som har vært med før, og har erfaring med leir, vil være en god støtte for de som er helt ny. Og du som er helt ny, har mange støttespillere rundt deg. Dine nærmeste leirkollegaer er leirlederne, aktivitetslederne, gruppelederne og andre hjelpere. Klikk deg inn på plusstegnene i organisasjonskartet og se hvilke roller vi har på leir.
Min timeplan
Første arbeidsdag blir en travel dag! Du vil bli kjent med stedet Frambu, få informasjon om leiren og lære om dine arbeids- oppgaver.
Gjør deg klar til en utfordrende, men også veldig morsom uke!
Klikk på gul info-i for mer informasjon.
Hvordan bor jeg på Frambu?
Alle som jobber som hjelpere bor på Frambu gjennom hele leiren.
Hjelpere bor enten på tomannsrom, tremannsrom eller på sovesal. Sovesalen er i klasserommene våre. Da er dere gjerne 3-7 på samme rom.
Det kan høres litt tett og intenst ut å dele rom med noen, men det fungerer som regel veldig greit. Fordelene er at du blir fort kjent med de du skal jobbe med. Det gir også en mulighet for de gode samtalene på kvelden. Å dele opplevelser om leir og ting som har skjedd i løpet av dagen med romkameratene dine, kan være en fin måte å avkoble på etter jobb.